Blar i NHH Brage på forfatter "Helgesen, Øyvind"
-
Are loyal customers profitable? : customer satisfaction, customer loyalty and customer profitability at the individual level
Helgesen, Øyvind (Working paper, Working paper; Working paper, 2000-02)Customer satisfaction is supposed to be positively related to profitability. This conception may be called “the paradigm of customer satisfaction”. Nevertheless, only a few studies have examined this fundamental relationship. ... -
Bruk og nytte av kundelønnsomhetsanalyser i store norske foretak
Havelin, Gard Gustav; Helsem, Ane Emilie Ro; Helgesen, Øyvind (Journal article; Peer reviewed, 2013)Interessen for kundelønnsomhetsanalyser er økende. Fagområdet har utviklet seg mye de siste tiårene, men mye er fortsatt uutforsket. Denne studien er den første i Norge som ser på bruk og nytte av ulike former for ... -
Bruk, nytte og lønnsomhet av styringsverktøy for bedrifter i Hordaland
Fagerli, Stian; Tvedt, Andreas (Master thesis, 2016-09-02)Formålet med utredningen har vært å se på bruk, nytte og lønnsomhet av noen utvalgte styringsverktøy for bedrifter i Hordaland. Flere studier har tatt for seg sammenhengen mellom bruk av ulike styringsverktøy og lønnsomhet, ... -
Can perceptual measures of customers profitability replace more objective ones?
Helgesen, Øyvind (Working Paper, Working paper; Working paper, 2001-05)Business performance is closely related to decisions. When making decisions, managers need reliable information concerning the decision situation, e.g. the profitability of orders, the profitability of customers, credit ... -
Does brand building matter? A study of the bacalhau brand Dybvik
Aure, Kristin Gaaseide; Nervik, Kristine; Helgesen, Øyvind (Chapter; Peer reviewed, 2017)Brand building results in brand equity creation based on intellectual efforts. Thus brand equity is perceived as intellectual capital of the brand builder. Building strong brands has become a priority for many organizations, ... -
Does quality pay? : relationships between antecedents of customer satisfaction, customer satisfaction, customer loyalty and costomer profitability at the individual level
Helgesen, Øyvind (Working paper, Working paper; Working paper, 2000-12)Superior quality is supposed to be positively related to superior business performances. This conception forms the cornerstone of Total Quality Management (TQM). At the individual customer level superior quality is supposed ... -
Effekten av lojalitetsdrivere når alle lavpriskjedene har kundelojalitetsprogram : en studie av lavpriskjedene i det norske dagligvaremarkedet
Bergem, Ola; Sørlie, Even Schiøll (Master thesis, 2017)Dagligvarehandelen i Norge har et økende fokus på langsiktige kunderelasjoner gjennom lojalitetsprogram. I denne studien blir kundetilfredshet og kjede-image behandlet som medierende variabler for pris, lokasjon, ... -
Is customer profitability related to solvency of customers?
Helgesen, Øyvind (Working paper, Working paper; Working paper, 2000-12)Firms have to consider various ways to analyse their business. However, by many firms it is often asserted that the customers are most important. The sales to customers are generating the cash flows that make the firms ... -
Kundelønnsomhet
Helgesen, Øyvind (Doctoral thesis, 1999) -
Kundelønnsomhetsanalyser - lønner det seg? : en kvantitativ studie av norske foretak
Sandanger, Helge Mykkeltveit; Sandbekk, Joakim (Master thesis, 2015)Denne utredningen ser på sammenhengen mellom kundelønnsomhetsanalyser og foretaksprestasjoner. Utredningen finner at beslutninger tatt på bakgrunn av kundelønnsomhetsinformasjon har en positiv påvirkning på foretakspre ...